ذرت بنادر شمال

انواع ذرت داخلی و خارجی موجود در بازار

از میان انواع ذرت داخلی و خارجی موجود در بازار ایران بهترین گزینه جهت خوراک دام و طیور کدام است؟ چه معیارهایی در خرید ذرت مهم هستند؟

نقش ذرت در خوراک دام و طیور

ذرت به عنوان منبع مهم تامین انرژی در تغذیه دام و طیور از جایگاه ویژه ای بین محصولات مورد استفاده در خوراک دام و طیور دارد.

با توجه به درصد پایین میزان پروتئین ذرت این محصول انتخاب مناسبی برای تامین پروتئین در جیره نمی باشد و در این ویژگی توانایی رقابت با سویا را نخواهد داشت.

مبحث انرژی یکی از مباحث مهم در تامین خوراک می باشد و همین موضع به ذرت اهیمت بالایی داده است.

انواع ذرت داخلی و خارجی

انواع ذرت خارجی:

کشورهایی همچون روسیه، برزیل، اوکراین و رومانی از صادر کننده های مهم ذرت به ایران می باشند و به همین دلیل ذرت های خارجی عموما به نام کشور صادرکننده آن شناخته می شود.

بندر امام خمینی در جنوب کشور و بنادر امیرآباد، انزلی و نوشهر در شمال کشور جایگاه های مهم واردات ذرت به ایران بوده و نزدیکی این بنادر به شهرها عامل مهم در انتخاب نوع ذرت خارجی می باشد.

انواع ذرت داخلی

ذرت های داخلی عموما بصورت چاپر شده برداشت و بعنوان سیلو بفروش می رسد، در این میان گاهی ذرت دزفول و کرمانشاه نیز بصورت دانه ای در بازار یافت می شود، اما گستردگی ذرت های تولید داخل بیشتر در نوع سیلو ذرت یا ذرت علوفه ای می باشد.

این محصول که از تخمیر ساقهف برگ و دانه ایجاد می شود جزء خوراک های پرطرفدار حوزه دام می باشد.

نحوه خرید ذرت

برای خرید انواع ذرت داخلی و خارجی می توانید پس از اطلاع از قیمت که بصورت روزانه در کانال بازرگانی کهن تجارت نیکنام قرار داده می شود، با این بازرگانی تماس برقرار کرده و سفارش خود را ثبت نمایید.